Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Mobil menu

Elevfravær - vejledning

Til alle forældre

I forbindelse med loven om elevfravær, som trådte i kraft 1.1.20, har Hillerød kommune udarbejdet en vejledning med vigtige informationer om registrering og håndtering af elevernes fravær. Vejledningen er vedhæftet.

Husk at give skolen besked, hvis dit barn er / skal være fraværende. 

  • Du melder dit barns fravær ved at skrive i kontaktbogen i Aula. Opret en besked, skriv "Kontaktbog" i modtagerfeltet og vælg den relevante klasse fx "Kontaktbog4A".
  • Hvis dit barn er syg en dag, betragter vi automatisk, at dit barn også er syg den efterfølgende dag, hvis han/hun ikke kommer i skolen. Du behøver således ikke at give besked til skolen hver dag. Dette gælder ikke henover en weekend, dvs. at hvis dit barn er syg en fredag og stadigvæk syg om mandagen, skal du igen give skolen besked om mandagen. 
  • Det kan ske, at dit barn bliver registreret med ulovligt fravær om morgen, fordi læreren ikke har nået at se din besked. Registreringerne gennemgås løbende, og en evt. forkert registrering bliver rettet, når læreren har set din besked. 


Se vejledningen nedenfor

Med venlig hilsen

Hillerødsholmskolen

 

Dokumenter

Elevfravær - vejledning til forældre

Shape Created with Sketch.